تراکتور جدال قهرمانی را داغتر کرد؛ مرور هفته ۲۷ لیگ برتر
نوشته شده توسط : brezzers

تراکتور در مقابل سپاهان کاملا حرفه ای بازی کرد

با مرور هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال ایران می توان تا حد زیادی تیمهای مدعی قهرمانی لیگ برتر و تیمهای سقوط کننده به لیگ یک را معرفی کرد.

با برتری تراکتورسازی بر سپاهان می توان از هم اکنون یکی از سه تیم تراکتورسازی، سپاهان و استقلال را قهرمان دانست. تراکتور در مقابل سپاهان کاملا حرفه ای بازی کرد و نشان داد که پی به نقطه ضعف خود برده. تیم تبریزی که اغلب بازی های حساس خود را به دلیل نداشتن تمرکز کافی و استرس فراوان واگذار کرده بود، در بازی با سپاهان بسیار خونسرد و بدون هیچ استرس و فشار روانی بازی را آغاز کرد. تبریزی ها تا زمان رسیدن به گل، همان تاکتیکی را در نظر گرفتند که سپاهان در نظر گرفته بود یعنی اینکه بی گدار به آب نزنند و اجازه دادند بازی روند خود راطی کند.

در چنین بازیهایی معمولا اشتباهات فردی و یا تاکتیک های شروع مجدد منجر به گل می شود که تراکتور از این مسئله نهایت استفاده را کرد و با اشتباه کریمیان به پنالتی رسید که رودریگو آن را به گل تبدیل کرد. با فشار بیش از اندازه سپاهان بعد از گل، تراکتور سعی کرد با ضد حمله بازی را به تعادل بکشاند که موفق شد و ۳ امتیاز حساس بازی را از آن خود کرد. با توجه به مساوی استقلال با راه آهن می توان گفت که سپاهان با وجود این باخت، هنوزبخت اول قهرمانی است زیرا سرنوشت آنها در دست خودشان است. اگر سپاهان بتواند بازیهای پیش رو را با نتایج مطلوب پشت سر بگذارد نتایج دیگر بازیها تا ثیری در سرنوشت آنها ندارد در حالی که استقلال و تراکتور برای رسیدن به قهرمانی باید منتظر لغزش سپاهان باشد.

با مرور نتایج تیمهای پائین جدول روشن است که شهرداری تبریز، شاهین بوشه، فجرسپاسی شیراز، راه آهن، داماش و مس کرمان در خطر سقوط به لیگ پائین تر قرار دارند. با توجه به باخت مس سرچشمه به نفت تهران، من از هم اکنون این تیم را اولین تیم سقوط کننده به لیگ ۱ می دانم. با شناختی که من از دیگر تیمها و تجربه مربیان آنها دارم، شهرداری تبریز و داماش شانس کمتری برای بقا در لیگ برتر دارند. در مورد شاهین بوشهر بهتر است بعد از بازی با استقلال در فینال جام حذفی اظهار نظر کرد .

بازیهای پیش رو هفته ۲۸ لیگ برتر ایران

از مهمترین بازیهای این هفته می توان به سایپا- تراکتورسازی، سپاهان- راه آهن، داماش- ملوان و پرسپولیس- نفت تهران اشاره کرد . این هفته استقلال به دلیل فینال جام حذفی با شاهین بوشهر، در لیگ به میدان نمی رود.

سایپا- تراکتور سازی

نبرد قهرمانی و تثبیت سایپا که در اول فصل مربی جوان و با دانشی چون مجید صالح را به خدمت گرفته بود خیلی زود از او قطع امید کرد. من با مجید صالح در تیم فوتبال هما سالها همبازی بودم و به دلیل شناختی که از شخصیت و آگاهی او به فوتبال روز دنیا دارم، معتقدم مسئولان سایپا قدر او را ندانستند و سرمایه بزرگی را به راحتی از دست دادند.

سایپا بعد از صالح به مجتبی تقوی بازیکن قدیمی اش روی آورد. تقوی که اولین تجربه مربی گری اش را در هم این بدست آورده در بازی با فجر سپاسی نتیجه بسیار خوبی گرفت. او در بازی با تراکتور سازی هم قصد تثبیت خود را دارد هم به دنبال ۳ امتیاز بازی است تا سایپا از یک رتبه امن در میانه جدول مطمئن باشد. تراکتورسازی برای اینکه امید قهرمانیش را زنده نگه دارد باید حتما با دست پربه تبریز برگردد، بنابراین امیر قلعه نوعی باید برای کریم انصاری فرد گلزن سایپا برنامه ویژه ای در نظر بگیرد، مهاجمی که بر خلاف بازیهای ملی درخشش چشم گیری در لیگ دارد.

سپاهان – راه آهن دیدار کرانچار و دایی

سپاهان برای رسیدن به آرامش نیاز به ۳ امتیاز این بازی دارد

سپاهان بعد از باخت به تراکتورسازی دیگر مجالی برای اشتباه ندارد. این تیم برای رسیدن به آرامش نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی دارد. اگر محرم نوید کیا، عماد رضا و احمد جمشیدیان روز خوبی داشته باشند بعید می دانم راه آهن شانس امتیاز داشته باشد، باتوجه به ضعف ساختار دفاعی راه آهن، علی دائی برای ماندن تیمش در لیگ برتر هرچه زودتر باید دست به کار شود.

داماش - ملوان داربی شمال

داماش بعد از اینکه به مهدی تارتار برای هدایت تیم اطمینان کرد به نتایج در خور توجهی دست نیافته، با این حال منصفانه نیست مهدی تارتار را تنها مسئول این نتایج بدانیم. تارتار با توجه به مشکلات متعدد داماش کار سختی پیش رو دارد. او که خویشاوندی نزدیکی با فیروز کریمی دارد و سعی میکند او را الگوی مربیگری خود قراردهد. حریف این هفته داماش، ملوان است که در آخرین بازی خود پیروز شده و حالا به دنبال انتقام شکست دور رفت است .

پرسپولیس- نفت تهران؛ جنگ دارا و ندار

پرسپولیس این روزها به دنبال کسب اعتبار گذشته و ترمیم شخصیت تیمی خود است. پرسپولیس برخلاف گذشته با تمام وجود در مقابل حریفان بازی می کند رشد تاکتیکی هم داشته و با کم تجربگی بازیکنان نفت برای بازی با تیمهای بزرگ، شانس قرمزها برای کسب ۳ امتیاز زیاد بنظر می رسد. حسین فرکی به همراه نفت تهران نشان داد که راه موفقیت در فوتبال فقط پول و بازیکنان بزرگ نیست. فوتبالی که نفت تهران با هدایت فرکی ارائه می دهد شباهت زیادی به سبک بازی پاس تهران در سالهای گذشته دارد، فوتبالی بر پایه بازی فیزیکی و درگیرانه و بستن فضاها. نفت این شیوه را خیلی خوب اجرا می کند و به نظر من این تیم به همراه صبای قم، پدیده های این فصل لیگ برتر ایران هستند، صرف نظر از اینکه در چه جایی از جدول قرار بگیرند.

فینال جام حذفی- مظلومی به دنبال اولین جام

پرویز مظلومی، مربی استقلال

استقلال در فینال جام حذفی فردا پنجشنبه در مقابل شاهین بوشهر قرار می گیرد. به عقیده من مشکل اصلی استقلال در این بازی نه تاکتیک تیمی شاهین خواهد بود نه قدرت بازیخوانی حمید درخشان، بلکه مشکل اصلی استقلال در این بازی زمین ناهموار و نامناسب حافظیه شیراز است که می تواند بیشترین لطمه را به این تیم بزند.

استقلال در زمینهای ناهموار، نتایج ناامید کننده ای گرفته؛ بنابراین پرویز مظلومی باید به بازیکنانی روی آورد که در این زمینها موثرترند، بازیکنان جنگنده و دونده که بتوانند در جنگهای تن به تن بر بازیکنان شاهین غلبه کنند. با توجه به مصدومیت کیانوش رحمتی که به جرات می توان او را زحمتکش ترین بازیکن استقلال درهفته های اخیر دانست، ساموئل به جای او بازی می کند و می تواند نقش محوری داشته باشد. درتیم حریف، بازیکنان سابق استقلال بازی می کنند. وحید طالب لو و هادی شکوری که هر دو از انگیزه بالایی برای این بازی دارند از بازیکنان کلیدی شاهین بوشهر خواهند بود. در اینجا باید به نقش حمید درخشان هم اشاره کرد که تبحر خاصی در تاکتیک های دفاعی دارد. به این ترتیب، به نظر من، باید منتظر باشیم شاهین بوشهر بسته و دفاعی بازی کند و سعی کند با ضربات ایستگاهی که نقطه ضعف تیم استقلال است به این تیم ضربه بزند.





:: برچسب‌ها: د , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: